En ple nucli urbà de la Bisbal hi ha una petita nau —una antiga fàbrica de xocolata— amb una tipologia molt singular: es tracta d’una estructura amb façana portant de murs de pedra que conté tres plantes diàfanes amb uns forjats d’una bellesa inusual.
El projecte consisteix a adaptar aquest espai inicialment industrial a un programa d’estudi i habitatge per a una família nombrosa. En aquest sentit, el projecte planteja una solució que en tot moment permet gaudir dels espais diàfans originals, introduint-hi petites modificacions i solucions per poder contemplar els tres sostres, encara que la nova distribució requereixi espais més petits.
Pel que fa al nou ús, el projecte aporta la possibilitat de compartir l’habitatge a través d’una escala interior nova i una d’exterior, que el doten de flexibilitat i que permeten que pares i fills (amb les seves parelles respectives) puguin conviure junts i, alhora, amb una certa intimitat.
- Ubicació
- La Bisbal d'Empordà
- Category
- Rehabilitació
- Any
- 2022
- Autors
- Construcció
- Oak 2000, SL
- Col·laboradors
- Charline Boks, arquitecta estudi, Joan Escanelles, Atres80, Instal·lacions.
- Fotògraf
- Eugeni Bach