Construir un celler per una producció i consum de vi privats en un entorn singular, l’inici d’una vall, al peu de la muntanya d’un espai protegit, és el motor del projecte. En aquest entorn apareixen construccions de distinta índole, fins i tot una ermita, on comença el vessant.
En el camí que les uneix totes apareix un tram cobert, deprimit, del qual pengen, enterrades sota les vinyes, com una pinta, les dependències del celler.
No és un recinte únic sinó un passeig que permet descobrir diversos espais el recorregut ondulant dels quals, amb planta i secció, transforma la seva dimensió.
S’utilitza la inèrcia d’aquest entorn excavant per evitar qualsevol consum energètic en les seves qualitats ambientals, on la seva percepció singular és el resultat de la seva geometria espacial i els seus materials, l’acer i les pedres, que t’envolten en un món subterrani, fresc, aïllat, on s’hi pot sentir i degustar un altre tempo.
- Ubicació
- Mas Bell-Lloc. Palamós
- Categoria
- +10
- Any
- 2008
- Autors
- Promotor
- Explotaciones agrícolas y forestales Brugarol, SA
- Construcció
- Floret SL Serralleria Met. F. Collell SL
- Fotògraf
- Eugeni Pons i Hisao Suzuki